OŚRODEK SZKOLEŃ SPECJALISTYCZNYCH STRAŻY GRANICZNEJ-OBÓZ SZKOLENIOWY KLASY 1le

sam_5133Dnia 4 maja przyjechaliśmy do OSS SG w Lubaniu. Po przyjeździe zakwaterowaliśmy się. Już po paru godzinach wiedzieliśmy, że będzie ciekawie

W poniedziałek zwiedzaliśmy przepiękny Zamek Czocha, poznaliśmy tajemnice jakie skrywa ten zabytek, następnie pojechaliśmy do Görlitz.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAW dniu 6 maja braliśmy  udział w biegu na orientację, podczas którego mieliśmy za zadanie pokonać wyznaczoną trasę w terenie w jak najkrótszym czasie. Wykazaliśmy się znajomością topografii terenu. Zadania przygotowane przez organizatorów były bardzo ciekawe, m.in. strzelaliśmy oraz pokonaliśmy wąwóz za pomocą podpięcia wspinacza w uprzęży do wstępnie napiętej liny nośnej.

W środę zwiedzaliśmy cały ośrodek oraz obszar, gdzie ćwiczą specjalne jednostki taktyczne Straży Granicznej. Uczęszczaliśmy w zajęciach techniki interwencji, strzelaliśmy, rozkładaliśmy i składaliśmy broń. Uczestniczyliśmy w pokazie tresury psów patrolowo-obronnych.sam_5274

Dzień 8 maja był bardzo ciekawy, pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby, zwiedzaliśmy tamtejsze okolice, zobaczyliśmy  wodospad Kamieńczyka, widok był niesamowity. Później mieliśmy zajęcia z techniki interwencji- kajdankowanie, w obiekcie należącym do OSS SG, który znajduje się w Szklarskiej Porębie.sam_5344

W piątek dobiegł koniec naszego szkolenia, byliśmy i nadal jesteśmy zadowoleni z naszego pobytu. Pożegnaliśmy się z komendantem ośrodka, podziękowaliśmy wszystkim za mile spędzony czas. Bardzo dziękujemy  pułkownikowi p. Markowi Michalskiemu oraz wychowawczyni p. Ewie Balzie za zorganizowanie tego wyjazdu i mamy nadzieję, że za rok tutaj wrócimy.